پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118834
فيلترينگ سايت‌ها با يک بام و دو هوا نمي‌شود
تاریخ انتشار : 1393/06/18
نمایش : 1138
عضو هيئت مديره انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بيان اينکه وزارت ارشاد در خصوص فيلتر کردن سايتهاي داخلي سياست دوگانه دارد، گفت: به غير از ۲۲۰ سايتي که از وزارت ارشاد مجوز دارند، دهه‌ها هزار سايت بدون مجوز در حال حاضر مشغول به فعاليت هستند که وزارت ارشاد هيچ مانعي براي آنها ايجاد نمي کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مسعود بصيري با بيان اينکه معاونت مطبوعاتي ارشاد بدون مجوز قوه قضاييه و بدون اخطار قبلي اقدام به فيلتر کردن برخي سايت‌ها مي‌کند، گفت: معاونت مطبوعاتي ارشاد، بر اساس کدام مستند قانوني سايتهاي داراي مجوز را فيلتر مي‌کند؟

وي با سوال برانگيز خواندن اقدام وزارت ارشاد افزود: انجمن روزنامه نگاران مسلمان، مخالف با ساماندهي و نظم بخشيدن به سايت‌ها و ايجاد يک سامانه که سايت‌ها بتوانند از مطالب‌شان دفاع کنند، نيست، اما نکته مد نظراين است که چرا معاونت مطبوعاتي ارشاد بدون اجازه قانوني از قوه قضاييه و تشخيص محتواي مجرمانه، درخواست فيليترينگ سايت ها را مي‌کند.

وي بابيان اينکه از مخابرات تعجب مي کنم که چگونه با دستور ارشاد سايت ها را فيلتر مي کند، افزود: براي فيلتر کردن بايد اجازه رسمي از قوه قضاييه صادر شود که بر اساس اطلاع ما قوه قضاييه با فيلترينگ سايت هايي که اخيرا توسط وزارت ارشاد صورت گرفته است، کاملا مخالف است.

اين فعال رسانه‌اي بابيان اينکه اگر قرار است به قانون عمل شود بايد جلوي فعاليت سايت هاي بدون مجوز نيز گرفته شود، افزود: متاسفانه استانداردهاي دو گانه اي در رفتار وزارت ارشاد ديده مي‌شود و بسياري از سايت‌ها مجوز قانوني ندارند و همچنان به فعاليت مشغولند. همچنين برخي از نرم‌افزارهايي که تحت کنترل رژيم صهيونيستي هستند از قبيل وايبر و واتس آپ به راحتي و بدون فيلتر فعال هستند.

وي گفت: جالب اين که برخي سايت هايي که داراي شناسنامه و مديرمسئول مشخص هستند بدون اخطار قبلي فيلتر مي شوند.

بصيري ادامه داد: اگر معاونت مطبوعاتي ارشاد به سايتها مجوز مي دهد بايد خدماتش را هم ارائه کند. در حال حاضر بيش از ۲۰۰ سايت با مجوز در حال فعاليت هستند اما هيچگونه خدماتي از قبيل بيمه خبرنگاران، يارانه، حمايت‌هاي خاص ارائه نمي‌شود.

وي افزود: تاکنون هيچ شرايطي براي فيلتر کردن سايت هايي که مطالب عليه نظام منتشر مي‌کنند، در نظر گرفته نشده است. ما با فيلتر کردن سايتهاي بدون مجوز و ساماندهي سايتهاي فعال، موافقيم.

گفتني است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي روزهاي گذشته اقدام به فيلتر کردن تعدادي از سايت هاي خبري که مدعي شده اند از هيات نظارت بر مطبوعات مجوز ندارد، کرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html